luni, 6 iulie 2015

Sfaturi ssm pentru firmele mici

Indiferent de afacerea dumneavoastra, exista intotdeauna posibilitatea aparitiei unui accident sau ranirea unei persoane. Toate locurile de munca expun oamenii la riscuri cum ar fi transportul incarcaturilor grele, aparatura periculoasa, substante toxice, curent electric, echipamente defecte sau chiar riscuri psihologice cum este cazul stresului.  Motivul pentru care accidentele si bolile profesionale nu se inmultesc este sistemul de preventie care a fost instituit de-a lungul mai multor generatii. Accidentele apar din cauza faptului ca nu au fost prevenite suficient. Cu toate masurile de precautie ranirile la locul de munca sunt inca destul de numeroase si acelasi lucru se intampla si in cazul bolilor profesionale. De aceea, cunoasterea si respectarea regulilor ssm este vitala pentru a reduce aceste cazuri nefericite.
Chiar si intreprinderile mici se confrunta cu accidente. In unele cazuri, frecventa accidentelor este chiar mai mare decat in cazul intreprinderilor mari. Atentia acordata normelor ssm nu inseamna doar a fi responsabili din punct de vedere social. In esenta, efortul trebuie sa se concentreze pe asigurarea absentei riscurilor privind securitatea si sanatatea in munca cat mai mult posibil.
In primul rand, trebuie sa aveti in functiune un sistem ssm. Acest lucru implica o politica, oameni special destinati pentru acest scop si proceduri clarepentru a gestiona aspectele privind sanatatea si securitatea in munca. Trebuie sa fiti in masura sa planificati, sa organizati, sa controlati, sa monitorizati si sa revedeti masurile preventive. De asemenea, trebuie sa numiti o persoana sau mai multe persoane competente care sa se ocupe de obligatiile legale ale intreprinderii.
Trebuie sa identificati principalele pericole, apoi, trebuie sa evaluati riscurile si daca aveti mai multe trebuie sa comparati rezultatele evaluarii. Evaluarea riscurilor reprezinta cheia la descoperirea a ceea ce trebuie facut in continuare. De asemenea, in procesul de stabilire a regulilor ssm, trebuie sa va asigurati ca masurile de control a riscurilor sunt adecvate si ca acestea sunt folosite si mentinute in vigoare. Trebuie sa aveti si planuri de rezerva in cazul unor procesuri de urgenta. De asemenea, trebuie sa informati, sa instruiti si sa supravegheati angajatii.
Pentru cele mai multe riscuri, legea stabileste anumite norme ssm si indica referinte pentru a va ajuta sa stabiliti niste standarde rezonabile. Exista o cerere de a reduce sau de a elimina pericolele la sursa sau de a izola oamenii de ele, inainte de a folosi alte forme de control. De aceea, folosirea echipamentelor de protectie este ultima varianta si se aplica doar cand celelalte au esuat.
In plus, chiar daca sunteti la carmele unei intreprinderi mici, trebuie sa luati anumite masuri in cazul aparitiei unui astfel de eveniment. Trebuie sa raportati si sa tineti evidenta accidentelor, sa puneti la dispozitie echipamente de prim ajutor si truse medicale sau sa faceti asigurari de sanatate si de accident tuturor angajatilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu